Sunday 10 July 2011

tolong berikan aku cinta

pernah sekali aku memikirkannya,
setelah lama aku terluka olehnya,
namun kini ia kembali lagi,
menggangu hari2 sepiku...

ku terpandang kamu jauh disana,
senyum dan tawamu memikit diriku,
ingin aku kenali gerangan siapakah gadis itu,
membuka hatiku untuk bercinta lagi,
setelah aku menyepi dalam kedukaan lalu,

ingin sekali aku meyentuh cintanya,
ingin sekali ku beri hatiku padanya,
ingin sekali aku merasai kasihnya,
ingin sekali aku meluahkan apa yang ku rasa...

mungkinkah kau akan mengerti,
pandangan ku padamu kini ada tersirat,
gurau sendaku kini ada makna,
senyumku padamu ada maksud tersendiri...

duhai gadis yang mencuri hatiku,
adakah sudi kiranya aku menemanimu,
adakah layak kiranya aku ingin menyintaimu,
adakah peluang untukku mencurahkan kasihku...

wahai gadis,
kiranya bolehlah aku ingin mengisi ruang hatimu,
kiranya boleh untukku memberi cintaiku,
kiranya adakah peluang untukku meyintaimu...

duhai gadis,
berilah aku secebis peluang,
secebis harapan untuk menyanyangi mu,
secebis ruang untukku menyintaimu,
berikah aku peluang,
untuk meyintaimu,

duhai gadis,
tolong berikan aku cinta,
seandainya kau jua menyimpang perasaan itu,
agar kau akan menjadi teman kala hidup matiku......


sajak ini sebenarnya sedikit jiwang. sajak ini terilham setelah aku mengingati kekasih lama..hahah masih tak dapat melupakan dia dan aku cuba untuk mencari cinta baru, tanpa dibayangi oleh cinta lama, namun mampukah untuk melupakan cinta yang lama??tolong berikan aku cinta telah merungkai segalamya..hayatilah dan selamat terhibur....

No comments:

Post a Comment