Sunday 31 July 2011

ANDAI

semuanya andai..
ibarat harapan yang terlaksana,
dan bila ia menjadi realiti,
pasti hidupku jua bermakna...

diri selalu tertanya,
adakah andai akan menjadi realiti,
adakah impian akan menjadi kenyataan,
yang kini hanya hidup dalam duNIa khalayan .....

andai aku CAMERA,
akan aku tangkap gambar warna dunia,
agar dapat aku nikmati dan hayati,
keindahan kurniaan yang esa..

andai aku KATA-KATA,
akan ku susun baris ayatnya,
agar menjadi puisi cerita terindah,
dan aku hadiahkan kepada sang tersayang..

andai aku MADAH BICARA,
akan aku pastikan ia menjadi yang terindah,
akan ku ungkapkan kepada ynag dicintai,
membuktikan betapa ku menyayanginya..

andai aku HATI daN PERASAAN,
akan aku gabungkan menjadi elemen cinta,
dan kusemai baja kasih sayang,
agar terus mekar menjadi semangat diri,

dan andainya aku CINTA,
akan ku mekar dalam sanubarinya,
agar ia merasai kewujudanku,
supaya dapat aku mewarnai hari-hari indah..
dan mengukIrkan senyuman di wajah ayu si dia...


namun semuanya hanyalah sekadar andai,
jika andai itu menjadi realiti....
pasti dunia bertambah seri warnanya..
ya begitu pasti

p/s : manusia yang selalu inginkan sesuatu yang tak akan didapati..namun dalam kehidupan di alam dunia ini, sesuatu itu tidak mustahil andainya kita mempunyai kepercayaan.ANDAI ini mengisahkan keinginan aku yang ingin mengecapi kesemurnaan dalam hidup walaupun  ianya hanya hidup dalam angan2 sahaja...enjoy the poem 

No comments:

Post a Comment