Wednesday 1 August 2012

jika cinta itu menyapa

telah lama hati ini merasakan..
kesunyian , keperitan yang melanda..
diuji oleh hati dan perasaan
dikianati oleh kesetiaan dan kepercaya

mungkin inilah satu jalan kehidupan.
aku rebah dimainkan oleh perasaan,
dan kini aku rebah bersama hati yang dirobek,
dihiris dengan kesetiaan yang dibina,
namun kini pecah berderai ibarat kaca terhempas
dan serpihannya melekat, menikam 
hati yang tulus menyayangimu

aku kebisuan disaan cinta itu pergi,
meninggalkan aku denganseribu kepedihan dan air mata,
jatuhku mehempas bumi,
tak terdaya yang teramat,
ibarat dihempas jatuh bersama jutaan gunung,
dilemaskan kedalam  lautan yang dalam...

namun bagiku...
andainya cinta itu menyapa lagi,
masih mampukah  untuk aku 
menerimanya dengan hati yang yakin,
setelah dulunya aku dikianati oleh cinta,
dilukai oleh perasaan tu,
masihkah mampu sekiranya ia menyapa aku kembali...??

mungkin hanya kepada tuhan aku meminta petunjuk,
kekuatan dan  diberikan jalan untuk aku membuat pilihan,
dan jika cinta itu yang meyapa dengan ikhlasnya,
biarlah hanya yang Esa menentukannya..
kerana aku tidak lagi rela terluka...



dalam hidup kita sebagai makhluk di muka bumi ni, kita tidak terlepas dalam merasai nikmat cinta...kerana manusia dijadikan berhawa nafsu..jadi nukilan ini tercipta setelah aku mendengar, merasai dan berkongsi rasa pahitnya cinta bila didusta dan manisnya cinta bila dihargai..semoga terhibur...hihihi

No comments:

Post a Comment